Chatten?

3 manieren om uw e-commerce website te versnellen

Leestijd: 3 minuten

Laten we het hebben over een factor die vaak over het hoofd wordt gezien als voorbereiding op het winkelseizoen met veel bezoekers: de snelheid van uw website.

De prestaties en laadtijd van uw site spelen een grote rol in de ervaring die uw klanten op uw site hebben. Website bezoekers kunnen veel tijd op uw site doorbrengen, browsen, opties vergelijken en uitchecken. Elke extra seconde die nodig is om afbeeldingen te laden en acties op uw site te voltooien, veroorzaakt wrijving en kan voorkomen dat klanten hun bestelling voltooien.

Gelukkig zijn er verschillende snelle en eenvoudige aanpassingen die u kunt implementeren om uw website te verbeteren. Lees verder om drie manieren te zien die we aanbevelen voor elke website-eigenaar die de prestaties van zijn site en zijn verkoop dit seizoen wil verbeteren.

Caching inschakelen

Caching is een geweldige technologie die het resultaat van verschillende bewerkingen opslaat die uw site moet uitvoeren om uw uiteindelijke inhoud te produceren. Het serveert dan de kant-en-klare “pagina” nog sneller voor de volgende bezoeker van uw site. Als een goede cachingoplossing is ingeschakeld en werkt, is uw site net zo snel als een statische pagina. Elke keer dat u een wijziging aanbrengt in uw pagina, wordt deze de eerste keer na de wijziging dynamisch geladen. Vervolgens wordt de cache vernieuwd en wordt de nieuwe versie in de cache geladen.

Voor een e-commerce winkel gebouwd met WooCommerce en WordPress, is object caching een geweldige manier om bronnen te besparen, omdat online winkels de database van een site nog vaker gebruiken dan normale sites. Door inhoud zoals productpagina’s in het cachegeheugen op te slaan, kunnen bezoekers snel en naadloos door items bladeren. Alle inhoud die ze bekijken voordat ze items aan de winkelwagen toevoegen, inloggen of uitchecken, kunnen objectcaching met Memcached gebruiken om de eisen aan de database te verminderen.

Wanneer u paginacache gebruikt voor een winkel die is gebouwd met WordPress, moet u ervoor zorgen dat u die dynamische delen van uw site die bezoekers unieke acties kunnen laten maken niet in de cache opslaat. U kunt bijvoorbeeld een winkelwagenpagina of een kassa-pagina niet in de cache opslaan, omdat shoppers die pagina’s regelmatig gebruiken en bijwerken en tijdens een sessie op uw site gevoelige informatie invoeren. Als u deze inhoud in de cache opslaat, kunt u de persoonlijke gegevens van de vorige klant aan iemand anders laten zien en vrijgeven. Winkelwagen, bestelling, profiel en andere gebruikers- en ordergerelateerde pagina’s moeten buiten de cache worden gelaten.

Optimaliseer uw afbeeldingen

Afbeeldingen helpen uw site mooi te maken en zijn een belangrijk verkoopargument voor online retail. Ze kunnen ook een van de belangrijkste redenen zijn waarom uw site traag is.

Als uw website is gebouwd met WordPress, kunt u het beste een plug-in gebruiken om afbeeldingen te optimaliseren die al op uw site staan. Een plug-in kan de grootte van uw afbeeldingen verkleinen zonder de kwaliteit ervan te beschadigen en het verwijderen van alle onnodige gegevens die uw camera opslaat wanneer u een foto maakt (bijv. GPS-locatie van de foto, het merk en het model van de gebruikte camera) draagt ​​bij aan de algehele prestaties van jouw site.

In de toekomst moet je afbeeldingen uploaden die niet groter zijn dan ze moeten zijn. Als u een afbeelding van 300 x 300 pixels wilt weergeven, uploadt u geen afbeelding van 1024 x 1024 pixels en stelt u deze vervolgens in op kleiner weergeven met HTML of CSS. Wijzig het formaat voordat u het uploadt naar uw website.

De manier waarop uw website-thema en -ontwerp met afbeeldingen omgaan, kan ook de prestaties van uw site beïnvloeden. Hoewel schuifregelaars en carrousels aantrekkelijk zijn, gebruiken ze meestal veel JavaScript om te werken. Het vervangen van een schuifregelaar met meerdere afbeeldingen door één statische afbeelding kan de laadtijd aanzienlijk verkorten en is tegelijkertijd mobielvriendelijker.

Handige tip

Een handige plugin om uw foto’s te makkelijk en snel te optimaliseren is Smush Image Compression and Optimization. Met deze plugin kun je gemakkelijk een maximale breedte en hoogte instellen en worden grote afbeeldingen automatisch verkleind tijdens het comprimeren.

Optimaliseer uw front-end code

WordPress-thema’s gebruiken CSS en JavaScript om mooie en functionele pagina’s te maken. Bovendien voegt WooCommerce nog meer CSS en JavaScript toe ter ondersteuning van functionaliteiten zoals de AJAX-winkelwagen, updates bestellen en meer. Daarom raden we aan om een ​​mechanisme te hebben dat de laadvolgorde van uw CSS- en JS-bestanden combineert, verkleint en herschikt.

Minificatie en combinatie zijn twee technieken met één doel: het verminderen van de grootte en het aantal JavaScript- en CSS-bestanden die uw site laadt. Minification verwijdert alle onnodige symbolen door te voorkomen dat kostbare beten worden geladen telkens wanneer u een URL aanvraagt. Combinatie daarentegen, combineert meerdere JavaScript- en CSS-bestanden in één. Dit vermindert het aantal verzoeken dat uw site doet.

Met deze tips kunt u gemakkelijk en snel uw website optimaliseren en bent u klaar voor het drukke winkelseizoen.